Vihjeid autoomanikele

Autojuhtimine on meeldiv, aga ka väsitav tegevus, mis aastate lisandudes võib kujuneda täielikuks väljakutseks. Põhiline väsitav tegur on vale isteasend, mille saavutamise peale on kõige uuemad automudelid juba kulutanud ressurssi. Kui juht istub liiga kaugel või liiga lähedal, siis ei toeta iste piisavalt ja ohuolukorras peab roolist kinni hoides istmel püsima. Õige sõiduasendi saab kätte nii, et kui asetada käed sirgelt roolile, jääb roolivõru randme alla. Kui iste on paigas, peab pea ja autolae vahele mahtuma rusikasse surutud käsi. Iste peab kindlalt selga toetama, käike peab saama pingutamata sisse lülitada (kui automaatkäigukast puudub) ja pedaale peab saama põhja suruda ilma lisapingutuseta. Õige asend säästab selga ja toetab ka reisi. Liiga lähedal istudes on reied õhus ja väsivad kiiresti, liiga kaugel istudes on seljalihased pinges. Sportistmetel on olemas reietugi, aga need on kulukamad ja vanemate inimeste jaoks on need ebamugavad. Sportistmed sobivad saledamatele noorematele inimestele. Pikk sõit nendel väsitab, sest puudub võimalus ennast nihutada.




Autosõidu võivad muuta painajalikuks ka määrdunud või tuhmunud klaasidega ja valesti reguleeritud laternad. Juhti väsitab silmade liigne pingutamine. Porisel ning pimedal ajal kasutatakse sageli lähi- ja udutulesid koos, mis loob petliku illusiooni heast valgustatusest. Ere valgus auto ees ahendab pupille ja kaugemale vaatamiseks pingutatakse liialt silmi. Sama viga tehakse kaugtulede liiga varajasel ümberlülitamisel lähituledeks. Õige on lülitada siis ümber, kui vastutulija on 350-400 m kaugusel. Oluline on ka esiklaasi seisund, pole vaja kokku hoida klaasipesuvahendi ja kojameeste arvelt.




Sõidukit valides tuleb rahulikult maha istuda ja panna paika prioriteedid, milline on maantee- ja linnasõidu suhe, milleks peamiselt autot kasutatakse, kui palju on pereliikmeid, palju kulutab kütust. Tuleb mõelda hoolikalt, millist sõidukit vajatakse, kus sellega sõidetakse, palju sõidetakse, kui pikki vahemaid läbitakse, millistes teeoludes see toimub. Võib mõelda ka seda, kas isiklikku autot on üldse vaja või on targem muretseda mingi kergliiklusvahend ja kasutada hoopis ühistransporti. Suvekodus käimiseks on kasulik valida suurem keskauto või vanem luksusauto, millel on parem varustus, võimsam mootor ja mis lubab ka möödasõite pikal teekonnal kiiremini ning ohutumalt. Suurematel autodel on parem müraisolatsioon, teelpüsivus, ohutusvarustus. Isegi paarkümmend aastat vana luksusauto on oluliselt vähem väsitav, kui pisike säästumasin. Päevi näinud masin peab olema aga tehniliselt tip-top korras. Kui matkatakse haagisega, peab olema võimas mootor, millega enamasti kaasnevad ka paremad pidurid. Linnasõiduks tasuks eelistada väikeautot. Sõiduomadused pole küll nii head, aga lühikeste sutsude jaoks on suur auto priiskamine, sest ülalpidamiskulud ja kütusetarbimine on suurem.




Väikeautot on linnas kergem parkida, sellega on kergem manööverdada, see on odavam ja ka hooldus on soodsam. Muidugi on nad ka mürarikkamad, kehvema varustusega, halbade olude korral pole töökindlad. Linnasõiduks sobib hästi ka elektriauto, mis pikkade sõitude tegemiseks ja halbade teeolude puhul eriti hästi ei sobi.

Tuleb hoolikalt mõelda, kas osta universaalne väikeauto või poole odavam pruugitud suurem sõiduk ning säästa ülejäänud raha hooldusele ja suurematele kütusearvetele. Auto võib olla ka veidi vanem, aga sel juhul selline, mida suudetakse pingutusteta ülal pidada. Vanema auto ostmisel on vaja kõrvale tõelist professionaali, kes kõik vead ja probleemid oskab enne ostu tuvastada.




Uue auto ostmisel on oluline vaadata, milline lisavarustus hinnaga kaasneb. Uutel autodel on väga hea turvavarustus ja palju lisavarustust, mis sõitmise mugavamaks ja meeldivamaks muudavad. Liisida on mõtet uut autot, vanem auto on mõttekas kohe välja osta, sest vanema auto puhul peab alati arvestama sellega, et miski võib aeg-ajalt nõuda parandamist või väljavahetamist, lisakulud tulevad tavaliselt ootamatult. Vanema auto ostmisel tuleks arvestada alati ka seda, kui kallid ja kättesaadavad on varuosad.

Auto ostmine on liiga kulurohke ettevõtmine, mistõttu seda ei peaks tegema ülepeakaela ja läbimõtlematult ning mõtlema peaks ka kindlustuse peale.





Suur valik ehteid, kodukaupu, matkatarbeid, mänguasju, kristalle, taro kaarte, seinapilte jne.


Inimese isiksuse ja elutee skeemi põhjalik numeroloogiline analüüs (lühem kokkuvõtlikum variant)


Ühe inimese numeroloogiline analüüs sünnikuupäeva ja nime järgi + elukutsevalik numeroloogia põhjal


Sünniratta kood


Käevõru: roosa kvarts


Kaelakee: kaalud


Kaelakee: roos, rist ja süda


Seinakell


Roostevabast terasest kausid (3 tk)


Dodge Viper SRT-10


Seinapilt lõuendil või kapal: Rõuge Suurjärv


Vaas


Kaelakee: ema ja tütar



NB! Lehekülje sisu kopeerimine ei ole lubatud OÜ A.J.A. Grupp kirjaliku loata. Täpsemad lehekülje kasutustingimused leiad siit.

Kui soovid lisada siia lehele kommertsartiklit kliki siia.

Seotud postitused