Kuidas ära hoida vaidlusi ja konflikte?

Kuigi vahel on kasulik “auru” välja lasta, on parem konflikte lahendada nii, et keegi ülearu haiget ei saaks. On teada fakt, et igas tülisituatsioonis on võitja pool see, kes suudab rahulikuks jääda, vähemalt väliselt. Ülearu ärritudes ja vihastades käitutakse ebaadekvaatselt, tehakse ja öeldakse asju, mida hiljem kahetsetakse. Tagantjärele tarkusest aga teatavasti mingit abi pole. Parem on sellises olukorras alati variant, kus ei selgitata võitjat-kaotajat, vaid lahendatakse tegelikku probleemi. Kuidas lahendada konflikte ja vaidlusi ilma viha, vaenu ja alanduseta.




1. Võtke kaitse maha (rahulik kuulamine)

Kuulamise esimene oluline tunnus on see, et võetakse maha teise poole vajadus olla kaitsepositsioonis. Kuulates võib saada teada midagi väga olulist, mis aitab olukorda lahendada ilma tüli ja riiuta. Sellest võib välja tulla teise poole vajadus, mis on meie omaga vastuolus, mis omakorda võimaldab koostööd arendada, selle asemel et tülitseda vastuvõetamatute variantide üle. Hea tahtmise juures on võimalik pöörata “sõdimise” asemel mõistlikuks vestluseks pea iga tülisituatsioon. See eeldab, et vähemalt üks osapooltest on võimeline teist tõeliselt kuulama.




2. Tundke ära provokatsioonid

Provokatsioonile ei tohiks kunagi sama provokatiivselt vastata, peegeldav kuulamine aitab neid ära hoida. Igasugune provokatsioon tekitab küll alati soovi vaidlusse astuda, aga sel juhul on see ennast õigustanud ja eesmärgi saavutanud. Selgitatakse välja võitja-kaotaja, see paneb kindlasti omavahelised suhted proovile, aga tüli ei lahenda, kuna keegi ei taha ju kaotada, sest see on halb tunne. Kunagi ei tasu end lasta kiskuda vaidlusse, mis on kantud vaenulikkusest ja pahatahtlikkusest. Teise inimese solvamine pole mingil juhul õigustatud. Sellise vaidluse eesmärgiks on suruda vastane kaitsepositsiooni, et nii saavutada üleolek, lahendust see aga ei too. Kui on aga võitlus võidu ja kaotuse peale, siis võidab alati see osapool, kes rahu säilitada suudab.




3. Kuidas tunnetada ära passiivne vastuhakk?

Pisaratest, vaikimisest ja mossitamisest ei tasu end eksitada lasta. See näitab vaid, et teine osapool on kaitseseisundis ja tunneb end ebamugavalt. Sellises olukorras on kõige parem lasta vaikusel piisavalt pikalt mõjuda ja peegeldada seda, mida teise poole kehakeel väljendab. Varem või hiljem hakkab ta ise rääkima. Võib teha ka ettepaneku, et räägime sellest hiljem, kui kõik on rahunenud. Sellises situatsioonis on rahulik enesekehtestamine väga oluline, see aitab jõuda sobiva lahenduseni ja annab aega olukorda “seedida”.




4. Emotsioon emotsiooni vastu ei aita

Teise poole süüdistamine, alandamine, naeruvääristamine, moraali lugemine, karjumine jne halvendab alati olukorda. On väga oluline edastada teisele poolele vaid hinnangutevabasid sõnumeid, olgu verbaalselt või kehakeeles. Küpsuse tunnuseks on oskus kasutada tasakaalustatult oma emotsioone, reageerida rahulikult ja mõistlikult, ilma teist poolt solvamata. Emotsioonid ei tohi mõistust varjutada, eriti kui tegemist on keevalise teismelisega, on abi täiskasvanu küpsest reageerimisest. Teismelistega suheldes ei tohiks unustada, et eeskuju on alati parim õpetaja. Olgu tegemist lapse või täiskasvanuga, igal juhul on vaja ärritusest ja emotsioonidest üle saada, et saaks üldse mingi toimiva lahenduseni jõuda. Igasuguse konflikti ärahoidmiseks on parimad vahendid rahu säilitamine ja empaatiavõime. Ühtki tülisituatsiooni ei saa lahendada selle kõige “kuumemas faasis”, ütleb ju vanasõnagi, et “ühtegi putru ei sööda kuumalt”.





Suur valik ehteid, kodukaupu, matkatarbeid, mänguasju, kristalle, taro kaarte, seinapilte jne.


Parima sõbra horoskoop


Saatus-tulevik horoskoop


Saatuse analüüs + saatus-tulevik horoskoop


Taldrikud (27 cm) (4 tk)


Võtmehoidja: malahhiit


Käevõru: amasoniit


Kaelakee: roosa kvarts


Vaagen


Kaelakee ja kõrvarõngad


Kaelakee: lasuriit, kollane tiigrisilm


Padjakate 45 x 45 cm (4 tk)


2in1: käevõru/kaelakee: amasoniit



NB! Lehekülje sisu kopeerimine ei ole lubatud OÜ A.J.A. Grupp kirjaliku loata. Täpsemad lehekülje kasutustingimused leiad siit.

Kui soovid lisada siia lehele kommertsartiklit kliki siia.

Seotud postitused