Kuidas iseseisvalt tulemuslikult õppida?

Emakeele õppimine

Emakeeleoskuse juurde kuulub keele tundmine (sõnavara, ehitus, reeglid), rääkimine (võimaldab arvamust avaldada arusaadavalt), kuulamine (kuulamisoskus on väga oluline lepingute sõlmimisel), lugemine (oluline on tekstist arusaamine), kirjutamine (kirjutamisel rakendub nägemismeel), kirjanduse tundmine (aitab kujundada maailmavaadet, seejuures ka teatri- ja filmikunst). Emakeele õppimisel on oluline kuulata, lugeda, arutleda, avaldada arvamust, püüda oma mõtteid arusaadavalt kirja panna.




Võõrkeele õppimine

Passiivne keeleoskus eeldab teksti mõistmist. Selleks on vaja tunda võõra keele sõnavara ja grammatikat. Kõige keerulisem on mõista võõrast keelt kontekstis, kuna sõnadel on ka võõrkeeltes mitmeid tähendusi. Näiteks eestikeelne sõna “maa” võib inglise keeles sõltuvalt kontekstist olla “country”, “earth”, “land”, “soil”, “ground”. Et teksti õigesti mõista on vaja intensiivselt (tuupides) õppida uusi sõnu ja ekstensiivselt lugeda erinevaid kirjutisi (artikleid, ajalehti, kirjandust, tekstikatkeid). Keerulisem on võõrkeelse kõne mõistmine. Seda on kõige parem teha kuulamisharjutuste toel (internetist või õppematerjalide lindistusi kuulates). Ka välismaiste filmide vaatamisest on abi, eriti samas keeles subtiitritega. Keelt on vaja õppida valju häälega rääkides või tekste korrates. Kirjutamine ja rääkimine eeldavad piisavat sõnavara ja grammatika tundmist, selleks vajalike sõnade hulk ei peagi olema väga suur. Aktiivselt võõrkeeles suheldes läheb inimene üle samas keeles mõtlemisele, jääb vahele kohmakas tõlkeprotsess. Et kõnekeelt omandada on vaja igal võimalikul juhul rääkida või kirjutada antud keeles. Teoreetiliselt on keelt väga raske perfektselt omandada, kuna rääkimine ja kirjutamine eeldavad praktikat, mida tavaline kooli keeleõpe ei võimalda. Intensiivkursused aitavad paremini kõnekeelt omandada, aga palju parem variant on antud kultuuriga tutvumine ja inimestega antud keeles suhtlemine.




Reaalainete õppimine

Reaalainete õppimine eeldab väga head keeleoskust ja teksti mõistmist. Igal reaalainel on põhimõisted, millest on vaja aru saada. Kui lugemisoskus on kesine, siis tekib esimene suur takistus. Koolitunnis tuleb hoolikalt tähele panna õpetajat, alati küsida, kui millestki aru ei saa. Ka distantsõppes on võimalik küsimusi esitada. Tuleb õppida tähtsat eristama vähemtähtsast ja seostada uusi teadmisi varemõpituga. NB! Järjepidevus on reaalainete puhul väga oluline, lüngad tekitavad raskusi uuest materjalist arusaamisel. On vaja eristada nähtust ja sündmust selle tõlgendamisest ja seletamisest. NB! Õpiku joonised, skeemid ja pildid on olulised. Erilist visadust nõuab matemaatika õppimine, kuna uus toetub siin alati varemõpitule. Matemaatikas on õppimise eesmärk arvutamisoskus, matemaatiliste tõdede tundmine ja nende rakendamise oskus tegelikus elus. Pole mitte mingit kasu teoreetilisest teadmisest, mida ei osata praktikas kasutada. Tekstülesannete puhul tuleb lugeda ülesanne ja selgitus väga hoolikalt läbi. Vajadusel isegi mitu korda, kui aru kohe ei saa. Kui lahendamine kohe ei õnnestu, võib jätta esialgu pooleli ja pöörduda hiljem lahendamise juurde tagasi. Matemaatikas on väga oluline kontrollida, eriti mitme tehtega ülesannete puhul, et lõpptulemus oleks õige. Lahenduskäike võib sageli olla mitu, mistõttu on oluline tuua välja, kuidas lõpplahendus leiti.




Loodusteaduste õppimine

Loodusteaduste õppimise puhul on väga kasulik teoreetilisi teadmisi siduda reaalse eluga, vahetu kontakt loodusega aitab paremini mõista ja aru saada.

NB! Kui põhikoolis õppimine ei nõua erilisi pingutusi, siis gümnaasiumis või eriala õppimisel on oluline iseennast tunda. On vaja teada enda tugevaid ja nõrku külgi, seada endale realistlikke eesmärke lähtuvalt eeldustest. Põhikooli viimases klassis võiks juba olla mingi ettekujutus olemas, mida edasi soovitakse teha. Loogiline mõtlemine, keelelised võimed, taiplikkus, täpsus, erilised anded, loovad oskused, füüsilised eeldused määravad palju. Kõige olulisem on õppimise puhul aga keskendumisvõime, mis on teatud määral arendatav, aga keeruline on keskenduda millelegi, mis üldse huvi ei paku.



Artikkel jätkub. Viite järgmisele lehele leiad pärast e-poe reklaami...





Suur valik ehteid, kodukaupu, matkatarbeid, mänguasju, kristalle, taro kaarte, seinapilte jne.


Aasta horoskoop (armastus ja suhted) + aasta horoskoop (armastuse otsimine ja leidmine)


Saatuse analüüs + saatus-tulevik horoskoop


Aastahoroskoop (armastus ja suhted) ja numeroloogia - 39 lehekülge


Kaelakee ja kõrvarõngad


Skulptuur: baleriin


Tööriistakomplekt: 120-osaline


Seinapilt lõuendil või kapal: päikeseloojang Pakri pangal


Seinapilt lõuendil või kapal: lõosilm


Kauss (15 cm)


LED küünlad (4 tk)


Kaelakee: labradoriit


Kaelakee: ema ja tütar



NB! Lehekülje sisu kopeerimine ei ole lubatud OÜ A.J.A. Grupp kirjaliku loata. Täpsemad lehekülje kasutustingimused leiad siit.

Kui soovid lisada siia lehele kommertsartiklit kliki siia.



Lehed ( 2 / 2 ): « Eelmised1 2

Seotud postitused