10 nõuannet higistamise ja kehalõhnade vähendamiseks

Higistamine on kehale vajalik, kuna nahk on suurim eritusorgan, võib higilõhn tekitada ebameeldivaid olukordi. Eriti palava suve ajal või kui kitsas ruumis on palju inimesi koos, on kehalõhnad teravalt tuntavad. Kindlasti on mõistlik kasutada head deodoranti, aga meeles peab alati pidama seda, et igasugune lõhn toimib vaid puhta ihu korral. Pesemata keha lõhnu ei saa lõhnaõli või deodorandiga varjata, see muudab need veelgi vängemaks ja ebameeldivamaks.

Kõige olulisem nõuanne on hoida keha puhtust ja pesta end regulaarselt ning vastavalt vajadusele. Uuringute järgi lõhnavad kõige paremini naised neljakümnenda eluaasta paiku. Kõige halvemini lõhnavad puberteedieas poisid. Arvatakse, et ka vanad inimesed lõhnavad halvasti, aga mitte alati pole see nii. Vanas eas pööravad inimesed vähem tähelepanu oma välimusele ja ilmselt ka pesevad end vähem, kõik oleneb puhtuse pidamisest ka vanas eas. Lõhnatundlikkuse all kannatavad rohkem naised, aga meeste ninad on erksamad lõhnu eristama.




Kuidas lõhnata paremini?

1. Iga päev vannis või saunas käia pole ilmselt mõistlik, aga duši all võib küll käia. Kui puuduvad head pesemisvõimalused, ka siis on iga päev vaja pesta strateegilisi keha piirkondi (käed, jalad, kaenlaalused, pepu piirkond ja kindlasti hambad). Ei ole hea liialdada antibakteriaalsete ja tugeva lõhnaga seepidega, sest need muudavad naha tundlikumaks ja vähendavad naha loomulikku kaitsevõimet.

2. Pärast pesemist on vaja eriti hoolikalt kuivatada varbavahesid ja voltide vahesid, sest keha niisketes kohtades paljunevad mikroorganismid edukalt, mis ongi halva lõhna põhjuseks.

3. Eelistama peaks naturaalsest materjalist pesu, üleriideid, sokke ja jalanõusid, “hingavaid” riideesemeid ja jalatseid. Sünteetilised materjalid võtavad halba lõhna rohkem külge ja panevad ka rohkem higistama, sest keha ei saa neis hingata. Sokke, sukki ja aluspesu peaks vahetama iga päev, isegi mitu korda päevas, vastavalt olukorrale ja ilmastikule.




4. Võib kasutada higi imavaid abivahendeid jalatsite sees või kaenla all higi imavaid padjakesi. Higistamisvastased vahendid aitavad päeva probleemideta mööda saata, aga kogu aeg neid kasutada ei saa, see pole kehale hea. Kindlasti peaksid higistamisvastased abivahendid olema alkoholivabad ja pigem ka lõhnavabad.

5. Samu jalatseid, pesu ja rõivaid ei tohiks kanda mitu päeva järjest. Kinnised jalatsid ei kuiva ööpäeva jooksul, pesu ja rõivad kaotavad värskuse, sest riietele jäävad kandes igal juhul kehalõhnad külge.

6. Jalgu on vaja võimalikult palju õhutada, käia soojal ajal võimaluse korral paljajalu või lahtiste jalatsitega, see aitab vähendada jalgade higistamist.

7. Stress ja pinged vallandavad higistamise, samuti suur füüsiline koormus, lõõgastunud olekus tekib kehalõhnu vähem. Higistamine on keha tervise jaoks vajalik, parim abivahend halva lõhna vastu on alati pesemine.




8. Et keha lõhnaks paremini, on vaja muuta ka toitumist, sellel on tugev seos higistamise ja kehalõhnadega. Halva kehalõhna vältimiseks võiks menüüst välja jätta kõik kofeiiniga joogid, tugevalt ja teravalt lõhnavad toiduained, eriti küüslauk ja sibul, aga ka juust on halva kehalõhnaga seotud. Tugeva ja vänge lõhnaga toiduained soodustavad halba kehalõhna, samuti alkohol, suitsetamine ja liigne ravimite tarbimine. Ka need toidud, mis sisaldavad väävlit, tekitavad samuti halba kehalõhna.

Kapsalised on küll väga kasulikud tervisele, aga kehalõhnale mõjuvad halvasti. Punast liha on raske seedida ja see mõjutab samuti keha lõhna, suurendab tunduvalt ka higistamist. Ka heal ainevahetusel on oma roll keha lõhnamise osas. Kui toit ei jää liiga kauaks seedetrakti laagerduma, on kehalõhn parem. Keha lõhna ei tee paremaks ka piimatooted ja palju magusat aitab baktereid juurde toota. Igasugune rämpstoit mõjub halvasti nii tervisele kui keha lõhnale. Nahk, juuksed, väljaheited, uriin, higi ja hingeõhk reedavad oma lõhnaga, mida toiduks tarbime ja kuidas on hügieeniga lood.

9. Eriti vanas eas ei pruugi toitumise muutmisest abi olla, vaid pesemine päästab halvast lõhnast. Kanda tuleb iga päev puhtaid riideid ja pesta tuleb ennast piisavalt ja hoolega. Puhtus on võtmesõna keha lõhnamise puhul.

10. Head kehalõhna soodustab, kui tarbida rohkem taimetoitu, puhtaid ja värskeid puuvilju, köögivilju, salateid, värsket mahla. Kui juua piisavalt palju puhast vett, lõhnab keha paremini. Kui ei söö üle, siis ei jää toit keha sisse roiskuma, vaid kõik tarbitakse ära. Vaid mõõdukalt ja mitmekülgselt süües jõuab keha kõik ära tarbida, miskit ei jääks laagerduma.





Suur valik ehteid, kodukaupu, matkatarbeid, mänguasju, kristalle, taro kaarte, seinapilte jne.


Sünnihoroskoop


Aastahoroskoop ja aasta numeroloogia - 164 lehekülge


Armastuse- ja seksihoroskoop + numeroloogia analüüs


Päikeseprillid lastele: Julbo (1-3 aastastele)


Kristallipuu: roosa kvarts


Kaelakee: tüdruk ja hobune


Kaelakee: neitsi tähtkuju


Õun: obsidiaan


Seinakell


Kaelakee: merevaik


Tassid (6 tk)


Taldrikud (20 cm) (4 tk)



NB! Lehekülje sisu kopeerimine ei ole lubatud OÜ A.J.A. Grupp kirjaliku loata. Täpsemad lehekülje kasutustingimused leiad siit.

Kui soovid lisada siia lehele kommertsartiklit kliki siia.

Seotud postitused