Mida jälgida restoranis einestamisel

1. Taustauuring

On mõistlik uurida enne söögikoha tausta. Vaadata internetis kodulehte, uurida menüüd ja hindasid, lugeda arvustusi, küsida tuttavatelt, et ei peaks hiljem pettuma. Kui eelistuseks on kalaroad, siis tuleks valida koht, kus on valida mitmete kalaroogade vahel. Taimetoitlase esmane valik ei peaks olema grillrestoran. Laud oleks mõistlik broneerida, seejuures piisavalt konkreetselt näiteks akna all või uksest ja WC-st kaugemal. Veel parem on broneerida ise restoranist läbi astudes, nii saab sobiva laua ise valida ja saab tutvuda teenindajate ning miljööga või kas on võimalik ka koos lastega tulla.




2. Personaalne lähenemine teenindajatele

Suhelda tuleks sõbralikult ja meeldivalt. Nii tekib teenindajas vastutustunne võimalikult hästi teenindada. Meeldivat klienti teenindatakse alati tunduvalt paremini. Ebaviisakus pikendab ooteaega ja halvendab ka teeninduse kvaliteeti mitmes mõttes. Tõeliselt ebameeldiva või ülbe teenindaja puhul oleks mõistlikum loobuda tellimusest ja valida teine koht või paluda teenindada kellelgi teisel. Pole mõtet oma elamusi halva teenindusega rikkuda.

3. Pole vaja häbeneda asjakohaseid küsimusi menüü kohta

Menüüs sisalduva kohta võib julgelt uurida, küsida roogade komponentide kohta, võib paluda ka mittesobiva komponendi väljajätmist või mingi komponendi muutmist. Suure seltskonna puhul tasuks kõik küsimused korraga täpsustada, muidu on teenindajal keeruline teenindada. Sama kehtib ka veini kohta. Heas restoranis võib lasta ka teenindajal soovitada.




4. Päevapakkumisi tuleks hinnata pigem kriitiliselt

Päevaprae valmistamiseks on võetud parim tooraine heas ning kallis restoranis, tavalises söögikohas on päevapakkumised kokku pandud pigem toiduainetest, mis on seisma jäänud, vahel isegi suisa jääkidest. Näiteks päeva suppidesse tasuks suhtuda kahtlustusega, eriti kui need on valmistatud kalast. Kahtlustama peaks ka selliseid päevapakkumisi, mis sisaldavad kalleid komponente nagu lambaliha või mereannid. Peab olema ju mingi põhjus, miks need odavamaks päevaroaks on valmistatud. Ka päevapastad või pajaroad on ilmselt valmistatud ülejääkidest.

5. Kui miski ei meeldi, tuleb kohe öelda

Kui avastatakse toidus mingi võõrkeha (juuksekarv, klaasikild vms.), siis tuleb kohe pöörata sellele tähelepanu, nagu ka liiga vürtsika, soolase, kuiva, pooltoore või mingi muu ebaõnnestunud toidu puhul. Ka mõranenud või kaheldava puhtusega nõudest ei peaks laskma end teenindada. Reageerida tuleks kohe, sest hilisemad pretensioonid on mõttetud.




Mida tasuks veel jälgida söögikohas?

Isegi parimad ja kallimad toidukohad kubisevad bakteritest, kuna neis liigub väga palju inimesi (kandikud, üldkasutatavad veekannud, menüüd, maitseainenõud jms.). Enne, kui otsustada antud söögikoha kasuks, võiks külastada selles WC-d. Kui see on räpane, siis tõenäoliselt on ka kõik muu ja samuti köök räpane, isegi kui näiliselt võib tunduda korras olevat.

Mida kõvem on söögikohas muusika, seda rohkem inimene sööb, sest vali muusika paneb kliendi tundma end energilisena, mis paneb ühtlasi ka toitu või jooki juurde tellima. Kui toidukoht pakub kerget meelelahutust (karaoke, disko) siis tõenäoliselt suhtutakse ka toitu kui pealiskaudsesse meelelahutusse. Oht saada kiiresti valmivat mittekvaliteetset toitu on üsna suur.

Jahedamas ruumis söövad inimesed rohkem.

Menüüd on kujundatud peamiselt naiste maitset silmas pidades ega peegelda enamasti söögikoha tegelikku sisu.




Napsi enne sööki pakutakse peamiselt söögiisu suurendamiseks.

Kui restorani hakatakse sulgema, pole mõtet toitu tellida. Siis saadakse kaua seisnud ja kiiresti kokku visatud toit ning keskmisest suurem ports. Suured pühad ja pidustused pole parim aeg toiduelamuste saamiseks. Kiirustamine köögis alandab toidu kvaliteeti ning teenindus on kehvem ning närvilisem. Parima elamuse saamiseks oleks mõistlik varakult planeerida, erinevatest allikatest söögikoha tausta uurida ja laud broneerida. Siis võib enam-vähem kindel olla, et jäädakse rahule ka kõige muuga.

Hea teeninduse korral on paljudes maades kombeks anda ka jootraha (umbes 5-10% arve hinnast), mis ei ole tegelikult mingi kohustuslik reegel, vaid pigem kliendi rahulolu näitaja ja puudutab rohkem kallimaid söögikohti.





Suur valik ehteid, kodukaupu, matkatarbeid, mänguasju, kristalle, taro kaarte, seinapilte jne.


Saatuse aastahoroskoop


Saatuse aastahoroskoop


Sünniratta kood


Padjakate 50 x 50 cm (2 tk)


Audi R8 GT


Tassid (4 tk)


Skulptuur: noodid


Kaelakee: shungiit


Roostevabast terasest kausid (4 tk)


Taro kaardid: Tarot of Oppositions (koos raamatuga)


Merkaba täht: roosa kvarts


Kilpkonna kujuke: rodoniit



NB! Lehekülje sisu kopeerimine ei ole lubatud OÜ A.J.A. Grupp kirjaliku loata. Täpsemad lehekülje kasutustingimused leiad siit.

Kui soovid lisada siia lehele kommertsartiklit kliki siia.

Seotud postitused