Erinevatest tähtkujudest lapsed on erinevad ning lasteaeda või kooli minek mõjub neile erinevalt. Kuidas erinevatest tähtkujudest lapsed kooliteega toime tulevad ja sealsete katsumustega harjuvad?
JÄÄR
Noorele Jäärale on sõltumatus väga oluline, teda on raske kasvatada. Ta on tormakas ja lärmakas, paneb vanemate, kasvatajate ja õpetajate kannatuse alati proovile. Uued mänguasjad, kirevad värvid, liikumine ja võitmine motiveerivad teda. Lasteaias võib talle isegi meeldida, aga päris kool võib tunduda vabadust piirav. On hea, kui Jäär kooli jõudes sõbruneb mõne tasakaalukama lapsega, see on mõlemale kasulik. Jäär tahab juba maast madalast olla iga hinna eest võitja ja on eesmärgi saavutamisel isekas. Teismelisena on ta mässaja. Ta vihkab sundimist, eriti vihastab teda distsipliini nõudmine. Siiski mõistab ta, et teatud reeglid on vajalikud. Spordiga tegelemine võiks seda olukorda parandada. Jäärale meeldib ise otsustada, igasuguseid apse juhtub temaga lapse- ja noorukieas liigse julguse tõttu ja peatraumadele on ta eriti vastuvõtlik. Kui tuleb aeg ametit õppida, võib ta teha kannapöörde hoobilt ja püüda õppida midagi sellist, milleks tal eeldused üldse puuduvad. Ta lihtsalt keeldub uskumast, et mõni asi võib olla tema jaoks kättesaamatu. Siis vajab ta kindlasti tarka nõuandjat.
SÕNN
Sõnni lasteaeda või kooli minek on tõsine sündmus. Last tuleb selle mõttega harjutada. Tuttava mänguasja või eseme kaasavõtmine aitab kindlustunnet hoida. Sõnnist laps ei talu kiireid muutusi ja närvilist õhkkonda. Ta muutub ka siis pahuraks ja jonnakaks, kui keskkond või kaaslased ei meeldi. Ta vajab harjumiseks aega ja iga inimest ei pruugi ta üldse aktsepteerida. Talle sobib kindla struktuuriga kool. Väike Sõnn tunneb end turvalisemalt kindlates raamides, tuttavas keskkonnas. Sõnn vajab distsipliini, ta mõistab ja tunnustab seda. Tavalises ja traditsioonilises koolis tunneb ta end hästi ja enamasti edasijõudmisega probleeme ei ole. Ta saab ülesannetega hästi hakkama, täidab nõudmisi kohusetundlikult. Kõrgkoolis ei tasu temalt oodata äkilisi arenguhüppeid. Kiitmine annab Sõnni puhul alati paremaid tulemusi kui kriitika, ta püüab siis rohkem. Loomult on Sõnn tuupur, mistõttu saab hästi hakkama eksamite sooritamise ja oma karjääri loomisega. Tarkused tulevad küll aeglasemalt, aga püsivad kauem. Paljud selle märgi all sündinud lapsed on väga loomingulised (laulavad, tantsivad, joonistavad, maalivad, mängivad mõnd pilli jne.). Sõnni puhul pole enamasti kunagi kartust, et ta kooli pooleli jätab.
KAKSIKUD
Noore Kaksiku mõistust on vaja varakult ergutada. Juba esimestest elukuudest ähvardab teda tüdimus, teda on vaja pidevalt stimuleerida. Lasteaia vanemast rühmast alates hakkavad Kaksikud eriti kiiresti arenema. Nad on jutukad, sõnaosavad, uudishimulikud, energilised ja nutikad. Väikese Kaksiku küsimustele tuleb alati vastata täielikult. Ükski Kaksik ei jää enne rahule, kui saab ammendava vastuse. Ta vajab elava õhkkonnaga kooli, liiga range distsipliin ei sobi. Reeglite tegelikku mõtet on vaja alati selgitada väga põhjalikult. Tobedaid reegleid Kaksikud ei järgi ja ütlevad selle ka välja. Selle märgi lastele tuleb kuulamist ja kuuletumist õpetada. Kaksikutest lapsed ei ole mässumeelsed, nad on lihtsalt pisut ulakad. Sellega püüavad nad kaaslaste tähelepanu, eriti kui tund on igav ja õpetaja tüütu. Nende edenemine oleneb alati õpetaja isiksusest. Kui õppeedukus langeb, tuleb kõigepealt rääkida õpetajaga. Taiplikud ja rahutud Kaksikud teevad mitut asja korraga ja saavad hästi hakkama, aga asjade lõpuleviimist ja püsivust tuleb neile õpetada. Sageli jätavad alustatud asjad pooleli ja ka koolitee võib lõppeda ennatlikult. Ka elukutsevalikul võivad nad ootamatult suunda muuta. Kiitus on iga Kaksiku jaoks väga oluline. Eksamitel võib minna nii ja naa. Nad suudavad musta valgeks rääkida, aga sageli unustavad olulisele küsimusele vastuse andmata. Kui läbi kukuvad, siis on nad vihased. Nii võivad nad oma haridustee ära rikkuda.
VÄHK
Väikesed Vähid on juba siis hirmunud, kui peavad lasteaeda minema. Vähk oleks parema meelega kodus oma emaga. Teda peab harjutama ja julgustama teiste lastega suhtlema. Kooliminekul on sama probleem, last peab piisavalt ette valmistama. Lahkus ja leebus on Vähi märgist lapse puhul väga oluline. Vähk on väga tundlik laps, ta näib karmim, kui tegelikult on. Parem on variant, kui ta emotsioonid valla laseb. On natuke ohtlik, kui ta need endasse peidab, need võivad siis välja purskuda. Ta vajab turvatunnet ja lähedaste kallistusi. Koolis meeldivad talle ained, mille puhul ta saab oma kujutlusvõime lendu lasta. Ajalugu, loodusteadused, kunst ja kirjandus meeldivad talle. Eriala valikul peaks kindlasti arvestama, et Vähk on õnnistatud visaduse ja otsusekindlusega. Vanemad võivad ka selles kindlad olla, et kõrgkooli jõudes jäävad Vähid oma valikutele kindlaks. Tuleb eelistada neid alasid, mis on perspektiivikamad süvendatud õppeks. Lõpptulemus võib olla siis suurepärane. Vaid enesekindlust ja julgust on vaja talle sisendada, õnneks Vähist last saab juhendada ja nõustada. Vähist lapsed jätkavad sageli peretraditsioone ja võtavad vanemate soovitusi kuulda. Vähkide seas on suurepäraseid meisterkokkasid, neile meeldib juba lapseeast peale toidu valmistamine.
LÕVI
Mitte ainult Päikese-, vaid ka Kuu- ja Tõusumärgiga Lõvid on rõõmsad, silmapaistvad ja hea isuga. Isegi lasteaeda minek ei tekita mingeid probleeme. Neile meeldivad värvid, elu kirevus ja nad soovivad väikesest peale silma paista. On väga oluline, et Lõvist lapsest ei saaks nukku või klouni. Juba maast madalast ilmneb neil organiseerimise ja käsutamise anne ja nad võtavad palju ruumi igas mõttes. Lõvi domineerimise soovi tuleks siiski juba varakult ohjata, muidu võib see ülemäära suureks kasvada. Kui Lõvi midagi südamest teeb, tuleks teda kindlasti kiita, ta vajab seda. Ükski Lõvi ei talu negatiivset kriitikat, koolis võtab see õppimise soovi. Lõvi hakkab siis uskuma, et ei kõlba kuskile ja võib minna kergesti halvale teele. Talle peab selgeks tegema kriitika põhjuse ja ta peab seda mõistma. Siis suudab ta ennast parandada. Kui Lõvi ülikooli jõuab, siis on see tema jaoks helge aeg. Olulist rolli mängib siin õppejõududelt saadud innustus. Ta võib jõuda ülikooli kahel põhjusel: kas tahab tõestada, et saab hakkama või valib karjääri mõttes eriala. Sisemine vaimustus on hea lähtepunkt Lõvi eduks. Ta veedab muidugi suurema osa ülikooliajast sporti tehes, näiteringis, klubis või lihtsalt lõbutsedes. Sellest hoolimata võib ta olla õppetöös edukas.
NEITSI
Varases eas on Neitsid pigem arad, neid peab julgustama. Nad hakkavad rääkima varakult ja on väga arukad lapsed. Vaid eneseusaldust on vaja tõsta. Neitsi märgist lapse häbelikkus ja tagasihoidlikkus on sisemist laadi. Kui Neitsit julgustada, on tal koolis palju kergem. Tema vihikud on ilusad ja puhtad, koolitarbed hoitud ja kontrolltööd kenasti vormistatud. Arvutis tunneb ta end kindlalt ja hästi. Ta on väga töökas ja korralik õpilane. Sageli kujuneb just Neitsi märgist laps õpetaja pailapseks, sest tahab alati aidata ja käitub kenasti. See võib teistes lastes pahameelt tekitada ja Neitsi võib selle tõttu kiusu alla sattuda. Neitsi peab õppima juba varakult enda eest seisma. Neitsi on küll tuupur, aga ta mõistus on elav ja uudishimulik. Loomulik kriitikameel ja skeptiline ellusuhtumine areneb välja ilmselt kõrgkooli ajaks. Siis on Neitsid head suhtlejad, oskavad vaielda ja arutleda. Neitsile sobivad väga hästi meediaalased õpingud, ökoloogia, ärisuhted, keraamika või käsitöö. Täpsust ja tähelepanu nõudvates asjades on ta hea. Muretsemine mõjub Neitsile halvasti, siis tekivad kõhuprobleemid. Juba üsna varases eas hoolitseb Neitsi oma tervise eest ja eelistab rohkem taimetoitu.
Artikkel jätkub. Viite järgmisele lehele leiad pärast reklaami...